Vilken dag!

Oj oj oj, vart ska jag börja? Vaknade av att engla kom över och ville läsa saga. Och efter princessboken som hon kom med så klev vi upp och åt frukost. Fett god frukost idag! Jag köpte sånt där gott bröd igår, bara för att "lyxa" till det på en lördag, och eftersom att engla var med också :) Det uppskattades kan jag säga, både vega och engla åt varsin tillsammans med ap-mycket yohgurt. Och utan skrik och panik! åh jag älskar den där björnbär/vanilj yohgurten som finns. MMM..

Glömde jag säga att jag älskar frukost?

Efter den perfekta frukosten så satte vi igång dagen. Mycket att göra idag ska ni veta! Engla och Freja gick ut först för att uppsöka åhlens för att köpa pyssel och sedan till Vincent för att köpa stövlar. Ja det finns ett jättecoolt pyssel där man kan måla på regnkläder och det sitter fast även när det regnar (smart va?;). Medans dom var och gjorde stan så började jag och vega förbereda inför dagens nästa punkt. Bullbaket.

Vi sprang ner till affären och köpte allt vi behövde och återvände hem. Det började väl lite sådär med att råkade lägga i mjölken först istället för smöret, så när jag försökte smälta smöret så blev det bara konstigt. Äh ni vet. Men det löste sig tillslut iaf och degen var redo för jäsning. Precis när det var klart så ringde det på dörren och tok-trosan och freja klev innanför dörren. Perfekt timing! Sen så bakade vi bullar så det stod härliga till, glömde att räkna hur många det blev, men det blev ett gäng! Blir bra att bjussa på på måndag.


Hur grym är inte Engla?

Efter det så blev det stövel-målning för dom "stora tjejerna" som engla säger, och mjölk med färsk bulle för mig och vega. Alltså jag måste säga att dom där pyssel lådorna är typ det bästa som har hänt sen skivat bröd. Nej nu ljög jag lite, zack är det bästa som har hänt, men pysslet är det näst bästa iaf. Man köper bara en låda (som kostar runt 100lappen) och så har man hela eftermiddagen sysselsatt! Finns ju en massa olika saker, vi har ju redan gjort ljus och tvålar och det är ju ett kul pyssel också! haha. Att rekomendera helt klart!

Och nu ligger hela familjen snart och sover också, freja snart i soffan, haha. Klampar in senare, absolut!
Kommentarer
Postat av: ina-bina

Åh, vad tufft pyssel! Sånt har jag aldrig sett innan, verkar jättepoppis ju :D

Skrivet 2009-10-11 Klockan 00:25:43
URL: http://inabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: