vart ska man börja?

Har precis haft brottningsmatch med vega i en och en halv timme. Hon vill verkligen inte somna med mig! Om inte freja är borta det vill säga. Om hon jobbar sent eller är ute och slirar så att vega inte ser henne på hela dagen så är det inga problem alls, hon vet att det inte finns någon annan som kan komma och natta henne. Men när hon är hemma så vill ju vega vara med henne och det är helt förståligt. I 1,5år så var dom ju hemma tillsammans bara vega och freja. Ingen annan. Så hon tyr ju sig till freja naturligt, och nu när jag är hemma med henne så är det klart att hon saknar hennes mamma på dagarna. Inte så det märks eller att hon är ledsen hela dagarna men när nyckeln vrids om i låset och freja kommer hem så blir hon överlycklig. Därav sov-problematiken.

När jag lägger vega så tar det ca. 2timmar och det är 2timmar av skrik, panik, brottningsmatch och inte alls så trevligt. Och när freja lägger henne så tar det ca. 15minuter och det är mys och gos och hon somnar.

Det är klart att jag också vill "kunna" natta vega, men när jag ser vega skrika som hon gör och skriker på mamma, ställer sig upp och går till dörren så är det lättare att bara lägga över nattningen till freja. 15minuter av mor-som-inte-har-sett-sin-dotter-på-hela-dagen mys och vipps så sover hon. Men det tycker inte freja och jag förstår hur hon tänker. Att det inte bara är hon som "kan" lägga henne. Får se vart det här tar oss...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: