the take over

hej hej, freja här.. tänkte lägga upp lite bilder som mattias syster kom över med idag. vill egentligen lägga upp dom i min blogg men har just nu en paus från bloggandet av olika anledningar som om ett tag kommer bli mycket klara! aja, antar att detta lilla gästbloggande blir ett snesteg i min bloggpaus men jag var bara tvungen..!

bilderna är från den 25 april 2008 och är tagna vid 11-tiden så vega är precis på timmen 24h gammal. kan ju säga att jag längtar nått otroligt efter en liten bebis nu! haha.. alla bilderna är inte superbra, jag har rätt många fina jag tagit själv, men det är kul att se bilder man aldrig sett..

om nån undrar vad det är för nått vitt intorkat i hennes ansikte så är det babysemp. vega åt inte själv förrän hon var ca 7 dagar nånting (men tillmatning med kopp fortsatte under nån månad innan vi fick byta till nappflaska) och under tiden kämpade jag och mattias med koppmatning vilket var irriterande, svårt och jobbigt. men det var antingen koppmatning eller sond och vi valde att koppmata.

sista bilden föreställer en sprattlig och suddig liten vega. ville bara visa hur fjuttig hon var! bodyn på bilden var i stl 50 (vi hade några kläder i stl 44 som passade bättre men dom var svåra att hitta) och samma body hade hon tills hon var 3 månader gammal! haha lilla vegaluttis ♥ !!

vega föddes i vecka 36+0 och väde 2,5kg.. hon var rätt lång för sin ålder med sina 47cm men personligen hade jag bara sett en mindre bebis i hela mitt liv och det var min systerdotter mandy som vägde 1,1kg vid födseln ca 3,5 månader för tidigt.

under sista månaden i magen lägger bebisen på sig fett och eftersom vega missade sin sista månad så föddes hon nästan utan fett. hennes hud hängde runt knäna och hon såg ut som en dränkt liten kattunge.. men när jag ser dessa bilder så får jag endast tillbaka alla underbara känslor från bb-tiden och förlossningen.

..första dygnet låg jag i skenet av en sjukhuslampa och stirrade på min perfekta dotter.,.jag, till skillnad från  mattias som hade feber och däckade så fort vi kom upp till bb, kunde inte sova! den nyblivna mostern saga, precis inflygen från london för att "klappa på magen", smög in i rummet mitt i natten efter arga blickar från sjukhuspersonalen. hihi..

minns att hon var lika uppe i varv som jag. minns att hon började gråta och sa "herregud freja.. jag har aldrig sett ett vackrare barn! hon är helt perfekt.. åh.. jag är moster!" ..haha nu börjar jag gråta igen! :P

vega, du är det bästa som hänt mig!
jag älskar dig över allt annat ♥ ..









Kommentarer
Postat av: natta

jag flyttade till brandbergen, vilka söta bilder på din dotter :D

Skrivet 2009-10-29 Klockan 11:44:03
URL: http://natalies.se
Postat av: Ida - Vi och hon ♥

åh guuuud va söt! Lilla trollungen :)

Skrivet 2009-10-29 Klockan 20:23:27
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Maja

Gud så liiiten och så söööt! Roligt att hitta din blogg.. först fattade jag bara inte namnet på den för jag läste "pappa lust va", hehe.. det blev för många P:n i början, helt enkelt!



Jag har tänkt på det här med russinfingrar lite mer.. och jag undrar om Jonas fattar grejen.. att vi kallar badade rynkiga fingrar för russinfingrar för att de ser ut som russin, eller om han bara tyckte att min mormor hade russinfingrar helt enkelt.. och inte alls kopplar det till russin. Aja. Stora frågor.



Trött småbarnsmamma signar ut. Festa lagom lugnt!

Kram/Maja

Skrivet 2009-10-30 Klockan 21:37:06
URL: http://majao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: