Inspiration?

När jag såg några av bilderna från tidigare så kom jag på en sak. När jag fyllde 18 så flyttade jag hemifrån till min första egna lägenhet. Den låg på kungsholmen (precis brevid dn-huset) och var en etta på 28kvm. jag bodde bara där i 2 månader men ändå, det var min första riktiga egna lägenhet och jag trvides som aldrig förr. Och eftersom att jag bara bodde där så kort tid så orkade jag inte riktigt fixa internet, så när jag kom hem från jobbet så var det bara att sätta sig och spela lite single-player spel. Och då fick ja det här av sebbe.

"American Mcgee's Alice" (2000)

Och jag kan fortfarande vilja ladda ner det och spela klart det än en gång. Det var så sjukt nice och storyn i spelet är helt underbar. Det handlar som ni kanske vet om alice i underlandet. The dark side of the story! Alice var inte längre den där tecknade personen på tvn som drack te och sprang runt. Hon var den där heroiska kvinnan som slaktade allt och alla i sin väg genom underlandet. Efter att ha spelat det här spelet så listar man snabbt själv ut att alice är en människa med psykiska problem, eller att han som skrev orginal-boken på 1800-talet antagligen hade rökt stora mängder opium.

Nu har jag även fått reda på att dom håller på att göra en film om just den här saken, en mörk depressiv alice, och hennes problem i kaninhålet! Hoppas bara att den blir lika bra som spelet... Någon som vet när den har premiär? Sugen att gå?



Bilder från spelet. Känner ni igen katten? ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: