Fredag

Började dagen som dom andra den här veckan med en macka och ett glas mjölk. Samma för vega. Och vipps så var det dags att dra till dagis (varför går tiden alltid super-fort på morgonen?), ja Vega har börjat inskolningen! Värsta stora tjejen. Och idag så var det första dagen som jag inte alls skulle vara med henne. Men det känndes bra eftersom att jag har fullt förtroende för personalen där och sen tror jag också att det går bättre med nästan alla barn om inte en förälder är närvarande. Det gick galant som jag trodde, hade inte ballat ur alls, åt jätte bra, sov jätte bra, lekte med dom andra barnen. Jag blev förvisad till personalrummet och fick stanna där hela dagen. Det var heeelt ok med mig eftersom att jag precis har börjat läsa den sista delen ur en serie böcker.


Dagis vega i sitt esse!

Harry Potter. Jag säger bara det. Harry potter. Fasiken vad man fastnar i böckerna, mycket bättre än filmerna! Läste nästan halva boken under tiden jag satt där. Har kommit till delen där dom förklär sig för att komma in i "The ministry of Magic" ush vad spännande det är! Fan nu måste jag snart sätta mig ner och läsa klart den! haha.

Efter dagis med vega så var det dags att fara till englas dagis. Satte oss på tåget från södra till helenelund aka. världens ände. Jag har verkligen blivit en "läges-snobb" efter jag flyttade hit till stan, tycker allt bortom hammarby sjöstad är "Landet" haha. Men men, vi kommer dit och en av englas dagisförknar som har varit bortrest en längre tid kommer fram och hälsar på vega och snackar lite. Och så gör hon min dag. Åh jag blev så glad! Aldeles varm.

--Oj vad stor hon har blivit lilla vega
-Ja det har hänt mycket under sommaren, haha
--Men oj vad du har gått ner i vikt sen jag såg dig sist, vad smal du har blivit!
-Haha ja jag har ju tappat några kilon sen sist, nu blev jag rörd, tack så mycket hihi

Somsagt så blev jag väldigt rörd! För jag har gått ner i vikt. Inte så mycket som jag vill, men en liten bit på vägen har jag kommit iaf. Väldigt mickrande.

Mötte upp engla som sprang emot mig och gav mig en kram och sen direkt över till vega och gav henne en låååång kram också. ur mysigt! Sa hejdå till alla på dagis och gick emot tåget för att möta freja som jobbar lite längre bort också. Åh dom är så söta mina små barn, kramas och busar med varandra hela tiden! Tror inte att Vega har skrattat så mycket någon gång som hon gjorde när jag hade hämtat engla. Hon grät av skratt hela vägen från helenelund till häggvik. haha. Båda två hade saknat varandra så mycket, så mycket. Sagt och gjort så mötte vi upp freja och så rörde vi oss hemmåt.

hand i hand gick dom hela perongen, och lite bus måste man hinna med också!

Tog som omväxling vägen förbi medis och handlade på coop och sen vidare till videobutiken för att hyra film och sen så gick vi förbi pizzerian. Engla hade bestämmt mat och så fick det bli. 2 ubåtar senare så var vi påväg hem för att äta och titta på filmen vi hyrde, Atlantis. Grymmt bra film för att vara teknad faktist. Vega fick sova vid 19 och engla fick kolla klart på filmen så hon gick och la sig vid 19.45. "Bara dom stora tjejerna får vara uppe såhär sent" sa hon.

Nej nu böev det här väldigt långt och tegelstenaktigt, ska lägga in lite bilder också!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: